Rednic, „Ferguson de România”. Va fi numit manager general după ce l-a întors pe Negoiţă împotriva lui Vlad Munteanu: „Dacă eu nu vin din cauza relaţiei mele cu familia Reghecampf, nici Rednic nu trebuie să fie la Dinamo” | EXCLUSIV

image

Dinamo se pregăteşte pentru meciul cu Pandurii, programat sâmbătă de la ora 21.00, iar la începutul săptămânii viitoare va oficializa numele conducătorului care-l va înlocui pe demisul Dinu Gheorghe. Viitorul preşedinte va fi una şi aceeaşi persoană cu antrenorul Mircea Rednic, acesta urmând a primi titulatura inspirată din fotbalul britanic, manager general.

Iniţial, după îndepărtarea lui Dinu Gheroghe, finanţatorul Ionuţ Negoiţă a purtat o discuţie cu Vlad Munteanu, fostul conducător de la U Cluj. Povesteşte acesta în exclusivitate pentru ProSport: „Nu doar că am discutat, discuţia s-a şi finalizat. Trebuia doar să semnăm contractul. Am fost întrebat după plecarea domnului Vamă dacă vreau să vin şi n-am ezitat. În ciuda situaţiei financiare din fotbalul românesc, când primeşti o ofertă de la Dinamo vii! Domnul Negoiţă a plecat apoi să discute cu Mircea Rednic schimbul dintre Lazăr şi Martinus şi continuarea o ştiţi. Eu i-am zis domnului Negoiţă că vreau să discut cu Mircea Rednic, să înţeleagă că eu nu vin să mă bag în treburile lui. A făcut o treabă bună în conjunctura situaţiei de acolo”.

În discuţia ulterioară avută cu Negoiţă, Rednic s-a opus venirii lui Vlad Munteanu. Antrenorul lui Dinamo a aşteptat finalul meciului cu Petrolul, încheiat cu o victorie cu 2-0, pentru a spune public  la conferinţa de presă: „Cred că pentru moment nu mai e nevoie de un alt preşedinte. Am văzut că se vorbea despre Vlad Munteanu. Eu l-am propus pe Neluţu Sabău. O să vedem. Dacă tot aducem un preşedinte, măcar să aducem unul care să se ocupe de centrul de copii şi juniori”.

„Nu veneam să fac transferuri”

În replică, Vlad Munteanu spune că, în cazul lui Rednic, „interesul personal a fost mai presus decât interesul unei companii”. Fostul jucător şi-a explicat viziunea asupra rolului pe care urma să-l aibă în club: „Nu veneam acolo să mă îmbogăţesc, nu veneam să fac transferuri. Veneam să încerc să fac o treabă bună pentru club. Mi-aş fi dorit să lucrez cu Mircea Rednic. Fără probleme. Dacă eşti preşedinte la un club, nu te ocupi doar de transferuri şi de sănătatea jucătorilor. De asta se ocupă directorul sportiv. Directorul general are atribuţii în latura administrativă, la centrul de copii şi juniori.

image

Uite un exemplu. Joi s-a discutat despre schimbul Lazăr-Martinus, iar vineri Lazăr a fost adus la conferinţa de presă. Dacă exista un director general, acesta ar fi aflat despre intenţie şi le-ar fi transmis celor de la departamentul de comunicare că îl expun inutil pe Lazăr. Se evitau titlurile din media de după conferinţă: „Dinamo şi-a bătut joc de jucător”. Titlurile astea sunt citite de părinţii care vor să-şi aducă puştii la fotbal, la Dinamo, de sponsori care spun apoi: „Ăştia îşi bat joc de jucători”.

Mircea Rednic va conduce prima echipă şi va superviza toată activitatea clubului, de la transferuri până la investiţii. În lumea fotbalului românesc este cunoscută pasiunea lui Rednic pentru transferuri şi relaţiile lui apropiate cu anumiţi impresari. Miercuri seară, la DigiSport, fostul acţionar Vasile Turcu declarase despre cel poreclit „Puriu'” sau „Strâmbu'”: „Va mai fi o mişcare, în iarnă, cînd vor fi daţi jucători afară şi domnul Rednic e normal să îi propună patronului să aducă alţi jucători, ca să poată să ia comision. L-am prins cînd lua bani. Pentru mine e caracter zero. Eu l-am împrumutat cu bani şi nu mi i-a dat niciodată”

Tot un impresar, soţia lui Laurenţiu Reghecampf, este şi cauza pentru care Vlad Munteanu nu a mai ajuns la Dinamo. După conflictul cu Dorin Rotariu, finanţatorul Ionuţ Negoiţă a sistat orice legătură cu impresarul domiciliat de ceva vreme în Las Vegas. De atunci, toţi fotbaliştii şi conducătorii care au relaţii strânse cu soţia antrenorului de la Litex devin indizerabili în Ştefan cel Mare. Prieten cu Reghecampf şi soţia lui, Vlad Munteanu spune: „Am auzit că domnul Rednic l-ar fi atenţionat pe domnul Negoiţă în privinţa relaţiei mele cu familia Reghecampf. Eu cred că este o glumă. Cum eu recunosc că sunt într-o relaţie de prietenie, de amiciţie cu familia Reghecampf, la fel e şi Mircea Rednic. Dacă pe criteriul ăsta n-am venit eu la Dinamo, nu trebuie să fie nici Rednic acolo. Nu sunt şantajabil, nu am business-uri cu nimeni, nimeni nu are asupra mea puterea de a-mi influenţa poziţia dintr-un club. Pentru binele clubului, nu vreau să fac o atmosferă proastă şi nu vreau să transform discuţia asta în can-can. Nu sunt interesat să stau pe la televizor pentru o problemă care nu ţine strict de fotbalul profesionist”.

„Am plecat de la Dinamo în 2006 înainte să vină Rednic. El spunea că îi pare rău că plec. Mi-aş fi dorit să lucrăm împreună. A treia oară poate va fi cu noroc. Chiar cred în proiectul lui Ionuţ Negoiţă. Dacă voi fi căutat, voi veni fără nicio discuţie”
Vlad Munteanu

Rednic şi Vlad Munteanu au sărbătorit-o pe soţia lui Reghecampf

În decembrie 2014, Mircea Rednic şi Vlad Munteanu au fost invitaţi la petrecerea dată de soţia lui Laurenţiu Reghecampf cu ocazia zilei de naştere. Rednic a fost complice la pregătirea surprizei: un tort inscripţionat cu un mesaj trimis de antrenorul Reghecampf din ţările arabe, unde fusese reţinut din cauza meciurilor.

